Mirades de cinema – Taller d’anàlisi: la història del cine a través de
25 pel·lícules imprescindibles
CONVOCATORIA – 18 de gener del 2024
Idioma: ESPANYOL
Edat
+ 18 anys
Metodologia
Presencial
Duració
Segons l’abonament escollit
Places
Reduïdes
MIRADES DE CINE – TALLER D’ANÀLISI CINEMATOGRÀFICA
Va dirigit a estudiants, professionals o aficionats al cinema que vulguin conèixer els mecanismes de la narració cinematogràfica d’una manera profunda i ordenada.
- +18 anys
- Interès pel cinema i l’anàlisi cinematogràfica
- Aficionats i/o alumnes de cine i professionals del sector
1928 – Los muelles de Nueva York (Joseph Von Stenberg)
1932 – Tuya para siempre (Dorothy Arzner)
1933 – Una mujer para dos (Ernst Lubitsch)
1940 – Rebeca (Alfred Hitchcock)
1950 – Stromboli (Roberto Rossellini)
1952 – El hombre tranquilo (John Ford)
1952 – El placer (Max Ophüls)
1961 – Esplendor en la hierba (Elia Kazan)
1965 – Pierrot, el loco (Jean-Luc Godard)
1966 – Al azar de Baltasar (Robert Bresson)
1975 – Tarde de perros (Sidney Lumet)
1976 – La traición de Mikey (Elaine May)
1984 – En compañia de lobos (Neil Jordan)
1989 – Haz lo que debas (Spike Lee)
1989 – El cementerio viviente (Mary Lambert)
1990 – El rey de Nueva York (Abel Ferrara)
1998 – Flores de Shanghai (Hou Hsiao Hsien)
2011 – Take Shelter (Jeff Nichols)
2014 – Ex Machina (Alex Garland)
2015 – Evolution (Lucile Hadzihalilovic)
2016 – La muerte de Luís XIV (Albert Serra)
2016 – El porvenir (Mia Hansen Löve)
2017 – Estiu 93 (Carla Simón)
2017 – Clímax (Gaspar Noe)
2017 – El hilo invisible (Paul Thomas Anderson)
Diploma d’assistència
Aquest taller d’anàlisi d’història del cinema permet accedir, de la mà dels crítics més reconeguts de l’àmbit nacional (Quim Casas, Desiré de Fez, Àngel Sala, Màrius Rubio, Fabricio d’Alessandro i Manu Yáñez) a l’anàlisi del cine (autors, estils, èpoques, gèneres o moviments) a través d’un recorregut per la història del cine en 25 pel·lícules. L’objectiu d’aquest taller és que l’alumne es pugui apropar a l’anàlisi crítica d’una obra cinematogràfica i aconseguir tenir una visió global i ordenada de la Història del Cinema. A cada classe es projectarà una pel·lícula amb la finalitat d’exemplificar els temes abordats pel professor en l’anàlisi i així poder establir una dinàmica de debat. L’alumne coneixerà i entendrà a través de la pràctica i l’anàlisi, el llenguatge cinematogràfic, la feina del director i les eines per explicar una història, la feina dels actors, el sentit i ritme de les imatges i com dur a terme una anàlisi i crítica cinematogràfica amb criteri.
SOL·LICITAR INFORMACIÓ