Search
Generic filters

Curs de

so directe i postproducció sonora

CONVOCATÒRIA – 01/03/2021

Idioma ESPANYOL

Edat

+ 20 anys

Modalitats

Presencial

Duració

5 mesos

Places

Grups reduïts

CURS DE SO DIRECTE I POSTPRODUCCIÓ SONORA

Tant a estudiants com professionals de la indústria audiovisual amb coneixements generals del sector.

  • +20 anys
  • Formació prèvia relacionada
  • Entorn Windows.

MÒDUL 1

SO DIRECTE

  • El so a la història del cinema
  • La importància del so. Silenci, sorolls, diàlegs i música.
  • El so com a element narratiu
  • El so com a element dramàtic
  • Una aproximació a la física
  • Què és el so?
  • Percepció auditiva. L’escolta.
  • Absorció del so / Difusió del so / Reverberació
  • Micròfons / Tipus de micròfons / Resposta de micròfons
  • Mono / Stereo
  • Formats i conversions digitals
  • Microfonia sense fil
  • Enviament de senyals via cable / via sense fil
  • Suports de gravació
  • So directe i registre de so
  • La funció principal del tècnic de so
  • So directe i altres departaments
  • La perxa
  • Ambients
  • El Wildtrack

MÒDUL 2 

SO D’ESTUDI I DOBLATGE

  • Tipus de gravadors
  • Gravació de veus
  • Gravació d’efectes sala (Artistes Foley).
  • Gravació de músiques (BSO)
  • Enviament de senyals via cable / via sense fil
  • L’informe de so
  • Back up
  • Lliurament de material
  • La gravació de veu en off
  • El doblatge

MÒDUL 3 

POSTPRODUCCIÓ DE SO

  • La feina de postproducció de so com a eina dramàtica.
  • L’ús de la veu, la música i els efectes de so.
  • El silenci
  • Els oficis en el procés de la postproducció de so: l’Editor de so, el Mesclador i els artistes folleys.
  • Introducció i aprofundiment al software de Pro Tools.
  • Configuracions de projecte
  • Interfície: la finestra d’Edició i la finestra de la mescla
  • Importar Àudio/Vídeo/AFF/OMF
  • Modes de treball SLIP/GRID/SHUFFLE/SPOT
  • Editar so en Pro Tools: eines de la finestra d’Edició
  • Creació de pistes d’àudio: Mono/Stereo
  • Creació de pistes auxiliars i de Master Fader
  • Organitzar les pistes del projecte per començar a treballar

MÒDUL 4 

MESCLA DE SO

  • Organitzar les pistes del projecte per començar a treballar

 Busos d’enviament

 Introducció a la finestra de la mescla

 Tipus de mescla: Stereo 2.0/Dolby 5.1

 Inserció dels efectes

 Els enviaments

 La panoramització en stereo

 Ajustar els volums en els Diàlegs/Ambients/Efectes

 Exportació: Bounce to Disc/Quicktime movie

  • Normes i requisits abans de començar a mesclar en 5.1; Configuració sessió 5.1

 Crear pistes d’àudio, pistes auxiliars i Master 5.1

 Busos d’enviament

 Inserts d’efectes i enviaments

 Panoramització en 5.1

 Equalitzacions, compressions, Reverbs

Diploma d’assistència

El so directe és una peça fonamental i irreemplaçable d’una obra cinematogràfica i constitueix, junt amb les veus dels actors i la música, un element narratiu indispensable per a la percepció de l’obra en la seva totalitat. El so directe intervé en l’espectador per ell mateix, però forma part de la intenció general de la peça cinematogràfica.

Mitjançant aquest curs, aprendràs tant a conèixer la importància narrativa i dramàtica del so directe com aprofundir en les tècniques i pràctiques de gravació, postproducció sonora i mescla.

SOL·LICITAR INFORMACIÓ

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.

Disposem d’una Borsa de treball exclusiva per a alumnes en l’àmbit nacional i internacional

99% D’INSERCIÓ LABORAL

CADA ALUMNE A FX ANIMATION ÉS UN CAS D’ÈXIT

Aquaman

Nacho Doctor

Fantastic Beast

David Berrocoso

Hellboy

Jordi Torcal

The Lion King

Sergio Nieto

Game of Thrones

Pere Sendra

War of the Planet of the Apes

Jordi Ribé

Godzilla: King of the Monsters

Rubén Hinarejos

Mortal Engines

Melanie Guerreiro
4
5